Vragen & antwoorden!

Vragen & antwoorden!

15 Aug 2018

Hoi allemaal! Op social media hebben wij eerder deze week gevraagd of er nog vragen zijn die we voor jullie kunnen beantwoorden. We vonden het leuk om te zien waar jullie allemaal meer over wilden weten en konden niet wachten om ze te beantwoorden. Alle vragen en antwoorden kunnen jullie hier vinden en helemaal onderaan de pagina een video waarin de meeste vragen in het Engels beantwoord worden.

Als je je vraag niet voorbij hebt zien komen hebben we het misschien niet op tijd gezien! Maar maak je geen zorgen, we zullen waarschijnlijk meer Vragen & Antwoorden in de toekomst doen :)

Zal het Amerikaanse Miniatuurpaard beschikbaar zijn bij de opening?
Deloryan: Nee, we hebben pas recent de greyscales ontvangen net moeten ze nog corrigeren en daarna kleuren.

Krijgen de paarden nog steeds persoonlijkheden en dagelijkse activiteiten in de toekomst?
Deloryan: Ze krijgen zeker nog persoonlijkheden, maar dit ligt wat verder in de toekomst en is er nog niet bij de opening.

Zal het lastiger worden om tokens te ontvangen en een level omhoog te gaan na de lancering?
Deloryan: Met tokens bedoel je denk ik Delta Points, Tickets, etc? Het zal niet zo zeer lastiger worden, maar het gaat iets anders werken. Met level up zal je verschillende rewards ontvangen ipv steeds dezelfde rewards. Daarnaast zullen er achievements worden toegevoegd aan het spel. Waarmee je bijvoorbeeld coins kunt ontvangen als je bijvoorbeeld 5 veulens hebt gefokt. Er zullen dus 2 plaatsen zijn waarbij je rewards kunt ontvangen, waardoor het iets anders werkt dan je gewend bent.

Zullen de foundation paarden anders zijn na de lancering?
Deloryan: Jazeker! De meeste staan zelfs al klaar. We willen het voor iedereen leuk houden, dus de oudere spelers kunnen zo weer lekker in de genetica duiken. Daarnaast waren er wat bugs in het begin, waardoor sommige kleuren een stuk zeldzamer zijn uitgevallen terwijl dit niet de bedoeling was. Dus het is ook hoog tijd voor nieuwe foundation paarden.

Gaan jullie nieuwe rassen toevoegen zoals de Amerikaanse Saddlebred?
Hoeveel nieuwe rassen gaan er nog toegevoegd worden?
Deloryan: We streven er naar om ALLE rassen in het spel te hebben zitten, maar dat vereist erg veel tijd. Dus de Amerikaanse Saddlebred zal uiteindelijk wel eens toegevoegd worden, net als veel andere rassen :) We blijven deze steeds aanvullen. Op dit moment hebben we 3 tekenaars voor het tekenen van paarden en 2 tekenaars die paarden kleuren. Dus afhankelijk van hoe snel zij kunnen tekenen zullen er nieuwe rassen worden toegevoegd. Voor hele kleurrijke rassen kost dit veel tijd door het aantal kleuren, patronen en variaties wat ervoor gemaakt moet worden. Minder kleurrijke rassen kunnen een stuk sneller worden toegevoegd :)

Een vraag die ik heb is over het tuig. Op dit moment kun je geen halsters en hoofdstellen om je paard doen, maar mijn vraag is, wanneer dat kan, zal het dan zichtbaar zijn op het paard? Dus dat je echt het zadel op je paard ziet liggen, of zal het meer als een soort onzichtbare boost zijn voor competities en dergelijke? 
Deloryan: Het tuig zal zeker een bonus geven aan je paard, maar voor nu zal het nog niet zichtbaar zijn op je paard. Elk ras heeft 2 verschillende afbeeldingen voor de hengst en merrie, en elk paard heeft een compleet andere houding. Al het tuig moet daar dus op aangepast gaan worden wat redelijk wat tijd kost. Daarnaast wordt het tuig de komende maand pas getekend. Dus er iste weinig tijd om dit aan te passen zodat het op het paard past.

Zal het mogelijk zijn om achtergronden voor onze profielen of paarden te kopen?
Deloryan: Jazeker, die optie zal in elk geval voor paarden toegevoegd gaan worden. We hadden er niet aan gedacht om dit ook voor de profielen te doen, dus wellicht op een later moment!

Geven clubs bonussen zoals extra stallen, geld, fokken, etc?
Deloryan: Bij de opening zullen de clubs nog niet open zijn. We hebben daar nog iets meer tijd voor nodig omdat het idee nog niet volledig is uitgewerkt. We willen er in elk geval voor zorgen dat clubs de wedstrijden organiseren en dat je in teams aan competities kunt meedoen. We staan helemaal open voor suggesties hierover!

Enige ideeën om je landgoed of clubhuis te kunnen ontwerpen?
Deloryan: Jazeker, hier hebben we HEEL veel ideeën over. Het lijkt ons heel gaaf als je echt je landgoed kunt opbouwen met bomen, stallen, huisjes, enzovoorts. Het vereist alleen een andere manier van programmeren en heel veel artwork. Dus het is zeker iets wat we willen doen, maar dat zal nog wel een poosje duren voor we daaraan kunnen beginnen.

Krijgen we nog een sneak peek van de nieuwe rassen voor de opening?
Jazeker! Wanneer je onze Instagram bekijkt zie je al redelijk wat plaatjes voorbij komen. Inclusief deze korte video van verschillende Trakehner kleuren en deze afbeelding met de Welsh Pony merrie en haar veulen.

Welke gezondheidsfactoren zullen later een rol gaan spelen?
Deloryan: Geboortes van tweelingen zullen gaan zorgen voor problemen. We voegen het risico toe dat ten minste 1 of beide veulens kunnen komen te overlieden. En eigenlijk willen we ook nog toevoegen dat de merrie zou kunnen overlijden vanwege de complicaties. Alleen daar zijn we nog niet helemaal zeker van, want we kunnen ons voorstellen dat je daar als speler he-le-maal niet op zit te wachten. Het klopt wel met het realisme, maar misschien is dat weer een gevalletje van "iets té realistisch".

Daarnaast hebben we een gezondheidstabje op de paardenprofielen waar je al een glimps kunt opvangen van wat er kan komen. Zoals hoefproblemen, koliek, enzovoorts. We willen het spel wel leuk houden, dus de hoeveelheid of percentage van problemen zal vrij laag blijven. Oh en uiteraard de sperma kwaliteit en vruchtbaarheid zullen worden meegenomen.

And what health factors will be implemented first?
Deloryan: De problemen bij tweelingen en implementatie van de sperma kwaliteit en vruchtbaarheid worden als eerste toegevoegd. Het succes percentage voor dekkingen zal gebasseerd worden op de vruchtbaarheid van de merrie en de spermakwaliteit van de hengst. Dit wordt nu eigenlijk al gedaan, maar zal iets verbeterd worden. Een dekking zal sneller mislukken als één of beide paarden niet zo vruchtbaar zijn.

Zullen somatische mutaties, brindle en chimaera later toegevoegd worden?
Tamara: Het lijkt me heel gaaf om dat aan het spel toe te voegen, omdat ze onderdeel zijn van een paar hele grote mysteries in paarden kleurgenetica. Maar met de huidige hoeveelheid werk die ik nog moet afmaken denk ik niet dat dit binnen een korte termijn zal zijn - tenzij er een artist is die ze graag wilt maken! Mocht dat gebeuren, dan zullen de patronen niet overerfbaar zijn, maar losstaand door de huidige tijdsdruk.

Zullen Quarter Horses het tobiano gen krijgen in de toekomst? Of zal de Paint Horse die krijgen? 
Tamara: Momenteel neig ik ernaar om geen tobiano in de Quarters te stoppen, maar alleen in de paint horse. Met de opening in oktober zullen we W10 en rabicano toevoegen aan de QH. En hopelijk in de toekomst kunnen we nog LP, blanket en SW2 toevoegen. We hebben nu een extra tekenaar, dus wie weet! Dit betekent overigens niet dat er nooit tobiano in de QH zal zitten, maar het staat nu niet hoog op de prioriteiten lijst, en zal daarom waarschijnlijk in de painthorse gestopt worden.

Ga je er twee verschillende rassen van maken? 
Deloryan: Ja, zoals je eigenlijk bovenstaand al leest. We hebben de greyscales voor de Paint horse al klaar staan om gecorrigeerd te worden en daarna gekleurd!

Kunnen we in de toekomst rassen kruisen? (en in welke hoeveelheid? Bijv. Quarter+Arabian = Quarab of ook hele andere rassen?)
Deloryan: Als, en alleen als, we kruisingen gaan toevoegen dan zullen het vooral de populaire kruisingen zijn die hun eigen stamboeken hebben. Quarab, Arabo-Fries, Barock-Pinto, enzovoorts. Ik kan dit niet vaak genoeg zeggen, maar we willen écht een realistisch beeld geven van wat er uit de kruising komt. Daarmee doel ik dus echt op de afbeeldingen. En sinds we al redelijk wat rassen hebben, zou het een mega taak zijn om alle mogelijke combinaties aan het spel toe te voegen. We hebben op het moment volgens mij 18 rassen, wat al een groot aantal mogelijkheden geeft. Niet alleen dat, maar de hoeveelheid kleuren groeit exponentieel mee. Neem als voorbeeld een Kladruber en Mustang. Een kladruber heeft niet veel kleuren, maar zodra je die gaat kruisen met een Mustang geeft dit ineens een wereld van kleurrijke mogelijkheden. Dus voorlopig zit het er niet in.

@Chutkat - Waarom heb je ervoor gekozen om verschillende achtergronden te tekenen voor de continenten? En waarom de cactus voor Noord Amerika? Was het lastig om zoveel verschillende types te tekenen in de verschillende continenten? 
Chutkat: Sinds zoveel continenten hebben allerlei verschillende omgevingen was het zeker lastig om te kiezen welke ik voor elk continent zou doen. Ik wilde dingen tekenen die me echt naar die plek zouden brengen en tegelijkertijd meenemen wat al zichtbaar was binnen Horse Reality (de wildparken).

Op Noord Amerika bijvoorbeeld heb je hele grote bossen, tropische regenwouden, woestijnen, semi-woestijn, jungle, enzovoorts. Dus wat ik deed was een omgeving kiezen waar ik bekend mee ben, wat de semi-woestijn is. Deze landschappen is wat ik veel zie in mijn eigen omgeving, dus door dit te kiezen voelt het een beetje alsof ik een deel van mijn identiteit deel :) 

Hopelijk door deze omgevingen te tekenen en verschillende plaatsen te selecteren zien ze er meer gevarieerd en interessant uit.

@Deloryan Wat is je favoriete programmeertaal? Wat is het oudste operating system die je hebt gebruikt? Welk jaar was het in gemaakt? En de grootste vraag: Waarom Horse Reality? Wat was de inspiratie voor het spel? 
Deloryan: Ik heb geen favoriete programmeertaal. Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden, elke taal werkt weer iets anders. En voor het ene project gebruik je liever de ene taal dan voor een ander project. Het is eigenlijk netalsof je me vraagt wat mijn favoriete eten is. Elk eten is lekker in een andere setting. In de winter eet ik graag zware maaltijden, zoals stampotten of dikke soepen, terwijl ik in de zomer juist lichte dingen lekkerder vindt. Ik vind eigenlijk alles gewoon lekker, maar afhankelijk van de setting heb ik wel een voorkeur xD

Hmm.. Het oudste operating system waarmee ik heb gewerkt... Geen idee eigenlijk. Waarschijnlijk Windows 95 als kind ergens. Dus ja, dat was uitgebracht in 1995. Duidelijk :P

Ah, mijn favoriete vraag! Ik ben sinds mijn 14e ergens dit soort spellen gaan spelen denk ik? Nu inmiddels ben ik bijna 28jr. Ik had altijd al voorkeur voor de meer realistische spellen, maar de spellen in die tijd waren vooral voor kinderen bedoelt. Dus je had my little pony stijl afbeeldingen, eenhoorns, pegasussen en regenbogen op de achtergrond. En als het een 3D spel was, dan moest je vaak het paard aaien, borstelen en virtueel rijden. Dat was echt niet mijn ding.

Dus tijdens het spelen van verschillende spellen kwam ik Tamara tegen. We begonnen te kletsen over hoe leuk het zou zijn als er een spel was met dit element, en dat, oh en dat eigenlijk ook nog! We bleven maar kletsen en waren niet echt tevreden over de soort spellen die op dat moment op de markt waren. Dus op een bepaald punt gingen we opzoek naar een domeinnaam. Echt alles was voor ons gevoel al in beslag genomen, maar uitendelijk na zo'n 6 maanden zoeken kwamen we bij Horse Reality. Die naam was nog steeds beschikbaar en heeft geleden tot waar we nu zijn. Het is een stuk realistischer geworden dan we initieel bedoelden. Maar wij dachten, als de naam Horse Reality gaat worden, dan MOET het wel realistisch worden. Dus vanaf toen zijn we echt aan de slag gegaan met de kleuren en het realistisch overerven.

Nog een vraagje: in welke browser werkt Horse Reality momenteel het beste? 
Deloryan: I think that’d be in Google Chrome or Firefox.

Mogen we vanaf 1 oktober ook meerdere accounts per persoon houden? 
Deloryan: Nee.

@Pepper - Voor mijn gevoel moet een artist met jouw baan goed zijn met verschillende hoeken. Hoe denk jij hierover? Is het lastig om dit werk te doen met zoveel verschillende dingen om te tekenen? 
Pepper: Ik vind het heerlijk om nieuwe dingen te tekenen! Ik onderzoek mijn onderwerp eerst, dan teken ik een paar losse schetsen zodat ik het object en de structuur begrijp voor ik een uiteindelijk ontwerp maak. Het wordt gemakkelijker hoe meer je tekent en hoe meer je over het object weet. Maar het kan leuk en uitdagend tegelijk zijn om dit uit te vogelen! Dus ik groei niet alleen als tekenaar, maar tegelijkertijd leer ik ook een heleboel over verschillende onderwerpen terwijl ik bezig ben!

@Soihtu - Jij maakt het spel heel mooi om naar te kijken! Is het vermoeiend om steeds zo realistisch te tekenen? Vindt je het leuk om te doodelen om te relaxen? 
Soihtu: Eigenlijk teken ik helemaal niet zoveel realistisch. De tekeningen voor Horse Reality zijn eigenlijk meer een uitzondering. Dus gezien ik niet dagelijks realistisch teken, wordt ik er helemaal niet moe van. Dat gezegd hebbende, ik teken wel ontzettend veel. Niet perse realistisch, of paarden, maar omdat ik zoveel teken vind ik het juist heel fijn om video games te spelen voor de verandering.

@Tamara - Ik neem aan dat jij ervoor zorgt dat het spel zo echt en realistisch is, kloppend met de echte wereld. Ik vind het prachtig hoeveel werk daarin is gestopt, er is zoveel om over na te denken! Vertel eens een van de meest interessante weetjes die je te weten bent gekomen sinds je je verdiept hebt in de paardenwereld.
Tamara: Dank voor de complimenten! Het is een hele lastige vraag, er zijn zo ontzettend veel interessante weetjes om te delen! Dus ik denk dat ik valsspeel en je meer dan één ding vertel als je dat goed vindt.

Wat ik het allerleukst vindt is dat paardenkleuren niet met stamboeken komen, maar met geschiedenis en verrassingen. Camargue paarden zijn niet allemaal schimmel, konikpaarden zijn niet allemaal Dun en friezen zijn niet allemaal zwart. En kun jij je voorstellen dat iets minder dan een eeuw geleden, fjorden ook niet allemaal dun waren en sommige zelfs tobiano? Of dat nieuwe wit mutaties ongeveer om het jaar ontdekt worden, met waarschijnlijk nog veel meer te gaan? Of dat de Pearl verdunning eigenlijk ontdekt is doordat onderzoekers op zoek gingen naar Champagne gekleurde paarden? 

Een van die speciale verrassingen die ik heel erg waardeer is het Silver gen. Vos x vos kruisingen waar een bruin paard uitkwam, omdat één van de ouders een ongeïdentificeerde Silver was. Sommige fokkers zijn zelfs beschuldigd van het vervalsen van de stamboom! Sinds ze die kleur hebben ontdekt, is het gen in steeds meer rassen ontdekt, inclusief de haflinger, schwärzwalder füchs, welsh pony, ardenner, comtois en zelfs welbekende sport rassen zoals de KWPN'er. Ik kan niet wachten tot er nog meer verrassingen tevoorschijn komen!

@Tanya - Wat is jouw taakomschrijving? Ik denk bijvoorbeeld het schrijven van de Wiki? Wat is de beste remedie voor een schrijvers blokkade wanneer je voor Horse Reality moet schrijven? 
Tanya: Het is lastig om een korte versie van mijn taken te omschrijven, maar ik doe mijn best! Ik help met de wiki, schrijf alle update blogs en social media posts, daarnaast maak ik de afbeeldingen voor de social media met de templates, achtergronden en paarden die ik van Deloryan heb gekregen. Ik heb het fokkersadvies op de profielen geschreven! Ook help ik Deloryan regelmatig met wat Engelse vertalingen. Dus eigenlijk haast alles wat voor Horse Reality geschreven moet worden heb ik wel aangeraakt (m.u.v. alles in Nederlands).

Het beste om een schrijvers blokkade te verhelpen is om dit te forceren.  Ik schrijf meestal alles op als een soort testversie, zelfs als ik elk woord ervan verschikkelijk vind of de tekst zelf haat. Dan ga ik iets compleet anders doen en vaak een paar uur later, of soms een dag of twee kijk ik er nog eens naar en pas ik de tekst aan. Dat helpt me eigenlijk altijd door elke blokkade heen!