Wat moet er nog gebeuren voor we officieel live gaan?

Wat moet er nog gebeuren voor we officieel live gaan?

20 Jul 2018

We hebben nog een update voor jullie deze week! Deze update gaat over wat er allemaal nog moet gebeuren voor het spel live gaat. Pak een glas ijsthee en ga er goed voor zitten, want het is een lange post.

Eerst een samenvatting van de afgelopen 1,5 jaar. Voor degene die het nog niet weten, Horse Reality draait in een open bèta sinds februari 2017. Het spel was open voor registratie en iedereen die het spel speelde hielp ons het spel te testen. In februari 2018 dit jaar lanceerden we een Kickstarter Campagne om de laatste financiën bij elkaar te krijgen zodat we het spel konden gaan afmaken. En met succes! Echter betekent dit ook dat de bèta snel over zal zijn en dat het spel zal worden opgeschoond.

Op maandag 3 september 2018 zullen we de bèta sluiten en de server opschonen. Ja, dit betekent dat je paarden, je stallen, je account en al je voortgang verwijdert zullen worden. We weten dat jullie het jammer vinden dat je paarden en je harde werk kwijt zullen zijn, maar we hopen dat jullie straks van het spel kunnen genieten zoals het hoort te zijn. We zullen je gebruikersnaam en landgoed naam voor je reserveren. Zolang je je huidige e-mailadres gebruikt bij het officiële spel kun je ervoor kiezen om je oude namen te gebruiken (of met nieuwe namen starten).

Belangrijke data

  • 3 september - Sluiting - spel wordt leeggehaald
  • 1 oktober - Vroegtijdige Opening
  • 8 oktober - Officiële Opening

Dus… Laten we wat dieper ingaan op alle details. Onderstaand lees je over alle dingen waar we op het moment aan werken en die we zullen afmaken voor het spel geopend wordt. Om al deze onderdelen in het spel te krijgen werken we in sprints. Hierbij staat elke week voor één sprint. Gewoonlijk hebben we de ontwikkelde onderdelen klaar op donderdag, zodat we op vrijdag kunnen testen en bugs fixen. Als het eenmaal werkt, dan uploaden wij dit naar het spel, meestal op maandag of dinsdag. Zelfs na het zorgvuldige testen kan het toch nog zijn dat er een bug tussendoor glipt. Vergeet dit dus niet te melden op het forum!

Het meest belangrijke onderdeel wat we moeten afmaken, dat zijn het deksysteem en de bedrijven van de spelers. Op dit moment werken we aan het deksysteem, deze kun je volgende week in het spel kunt verwachten. De dekservice is klaar, maar we moeten nog een zoekfunctie inbouwen, dan kunnen jullie de beschikbare dekhengsten ook daadwerkelijk vinden ;) Je kunt kiezen om te betalen met Coins, Delta Points, Foundation Tickets of Wildlife Tickets. Als je bijvoorbeeld kiest voor mijn dekhengst X, dan kun je betalen in Coins of Delta Points als ik dat heb geselecteerd. De eigenaar van de hengst kiest er zelf voor welke betalingen en hoeveelheden hij accepteert.

Afbeelding: work-in-progress van de dekpagina.

Wat betreft de bedrijven (hoefsmid, laborant, dierenarts en rijschool), zij hebben nog steeds afbeeldingen nodig. Dan hoeven we eindelijk niet meer naar die grote rode blokken te kijken… Daarnaast hebben we nog afbeeldingen nodig voor in de bedrijven zelf. De bedrijven die zelf producten kunnen ontwikkelen hebben nu geen afbeeldingen. Onze tekenaar Pepper heeft zojuist alle afbeeldingen voor de universiteit afgerond en zal nu aan de resterende afbeeldingen beginnen.

Afbeelding: De nieuwe afbeeldingen van de universiteit zijn toegevoegd, in het voorbeeld zie je de opleiding paardenvoeding en landbouw.

Naast de afbeeldingen moeten de bedrijven zelf natuurlijk ook worden afgerond! We zorgen ervoor dat je geld kunt toevoegen en opnemen van de bedrijfsrekening en zullen de bugs in de bedrijven gaan oplossen. We gaan er voor zorgen dat de servicegerichte taken binnen het bedrijf automatisch worden afgehandeld. Het enige wat jij moet doen is zorgen dat je genoeg materiaal in je inventaris hebt om deze handelingen te kunnen uitvoeren. Uiteraard zorgen we er ook voor dat je kunt kiezen naar welk bedrijf je gaat voor de behandelingen. Bij de dierenarts zullen we een taak toevoegen waarbij je kunt kiezen om ongewilde veulens te laten aborteren. Zodra de paardentrainers aan de slag kunnen zullen zij een maximum aantal paarden tegelijk kunnen trainen. Je kunt dan naar de trainer gaan om wilde paarden te beleren en voor de gewone paarden kun je de basistraining laten afronden. Een paardentrainer heeft hierop een voorsprong en zal deze training sneller kunnen afronden dan een normale speler. Dit is extra handig voor oudere paarden die als veulen geen basistraining hadden gedaan. We zullen later nog iets dieper ingaan op de details.

Wat betreft de paardenrassen hebben we nog de Welsh Pony. Deze heeft nog een aantal witpatronen die klaargemaakt moeten worden, SW1, rabicano en sabino om exact te zijn. Gelukkig hebben we er sinds deze week een nieuwe tekenaar bij die ons gaat helpen om de paarden te kleuren! Dan hebben we nog het Finse paard waar we mee bezig zijn. Deze was uitgekozen door de Kickstarter Donateur die de “kies het volgende ras” reward had gekocht.

Eén van de tekenaars werkt nu aan deze greyscales, maar zodra we die ontvangen gaan we starten met kleuren! Hopelijk gaat het kleurproces door de nieuwe tekenaar ook wat sneller nu, zodat we ook de kans hebben om de oudere rassen compleet te maken.

Afbeelding: Europa (nieuwe achtergrond) + Welsh merrie (schimmel) en veulen (bruin)

Nog een leuk punt op de lijst is de Delta Store. We zijn nog bezig met een koppeling maken om Delta Points met echt geld te kunnen kopen. Ook wordt er gewerkt aan het inruilen van DP voor in-game items en ontwikkelen we een item zodat je nieuwe achtergronden aan de paardenprofielen kunt toevoegen. Oh! En vergeet de premium accounts niet. Hebben jullie wellicht nog leuke ideeën wat daarbij zou kunnen horen, zonder dat het pay-2-win wordt?

Zoals je wellicht weet gaat er ook wat liefde naar de disciplines in het spel. We zullen mennen, eventing, endurance en paardenrennen toevoegen aan het spel. Voor deze disciplines geldt uiteraard dat je ze moet kunnen selecteren op het paardenprofiel en er moet tuig worden gemaakt en toegevoegd aan de Equistore. Ook zullen al deze disciplines de benodigde oefeningen, levels en berekeningen moeten krijgen zodat we wedstrijden kunnen gaan rijden.

Als je mee hebt gedaan aan de Kickstarter, dan is dit volgende stukje voor jou. We moeten nog de Vroegtijdige Toegangs Codes genereren en deze naar iedereen toesturen. Dit zal waarschijnlijk midden september zijn, wat ongeveer 2 weken voor de Vroegtijdige Opening is.

Paarden zullen de mogelijkheid krijgen om tuig te dragen. Zeer waarschijnlijk is dit niet zichtbaar op het paard, gezien dit op het moment te arbeidsintensief is om te maken. We moeten namelijk elk stuk tuig passend maken op de paardenafbeeldingen. En gezien elk ras 2 verschillende afbeeldingen heeft voor de volwassen variant is het een hoop werk om het tuig te maken en aan te passen aan de afbeelding. Je kunt straks dus wel kiezen welk tuig je paard draagt, maar dit zal niet zichtbaar zijn op het paard zelf.

Het kleurtesten op de paardenprofiel zal verhuisd worden naar de laboratoria. En we zullen een verplichte training toevoegen aan de wilde paarden, deze moeten worden getemd door paardentrainers in het spel. Daarnaast zorgen we ervoor dat paarden ook werkelijk voer nodig hebben, dus je moet straks wel echt voer kopen in de Equistore om ze te voeren in plaats van simpelweg op de knop “voeren” te klikken. Ook zullen we een laatste check doen op het Genetisch Potentiëel en maken we wat aanpassingen aan de hand van jullie feedback op de afgelopen update. Als je dit nog niet hebt meegekregen, lees dit dan hier. Tot slot zullen we er voor zorgen dat je een uit-getraind paard nog steeds kunt blijven trainen zodat zijn conditie niet zakt.

De inventaris zal een make-over krijgen zodat je items normaal worden weergegeven en de markt zal verbeterd worden zodat je ook items, Delta Points, Foundation Tickets en Wildlife Tickets kunt ruilen.

Zoals je wel hebt gelezen is dit een mega update over wat er nog allemaal moet gebeuren. Gelukkig hebben we op dit moment een goed team bij elkaar verzameld om hier doorheen te werken!

Mag ik een groot applaus voor het team?!

  • Deloryan die de ontwikkeling en onderzoek doet;
  • Tamara die de paarden kleurt en onderzoek pleegt;
  • Pepper die de prachtige items en iconen maakt;
  • Jullelin die voor alle paarden en tuig de linearts tekent;
  • Chutkat die geweldige achtergronden en badges ontwikkelt;
  • Soihtu en Julia die de fantastische greyscales tekenen voor de paarden;
  • Onze nieuwste aanwinst Jessy die paarden kleurt;
  • En tenslotte, Tanya die de blogs en social media kanalen schrijft;

Zonder dit team zou het spel nooit zo geworden zijn als het nu is! We zijn ontzettend blij om al deze mensen te hebben gevonden en samen aan dit realistische paardenspel te werken <3

Laten we dit tempo zo houden en hopen op een goede live-gang in Oktober!